כללי הזהב לתזונה נכונה:

  1. לא עושים דיאטה – אוכלים נכון! תזונה נכונה ומאוזנת באופן קבוע היא הבסיס לירידה במשקל ולשמירה עליו לאורך זמן.
  2. שתיה של כמות מספקת של מים! לא קפה או תה או מרק, מים!!! לפחות 1.5-2 ליטר מים לאישה ו 2.5-3 ליטר מים לגבר לאורך כל היום ולא רק בזמן אימון או בשעה מסוימת.
  3.  אכילה מסודרת כל 3 שעות כשהארוחה הראשונה היא תוך חצי שעה מהרגע שקמת.
    כמו שהילדים שלנו (או אנחנו בילדות) אוכלים כל 3 שעות – איך שקמים, ארוחת 10, ארוחת צהריים, ארוחת מנחה, נשנוש, ארוחת ערב ואולי אפילו ארוחת לילה – כך גם אנחנו אמורים לאכל וזאת מסיבות רבות ושונות כשהבסיסית שבהן היא לא להיות במצב של רעב.
  4.  כל הארוחות צריכות להיות קטנות (אין ארוחות עיקריות בצהריים או בערב) בשילוב של חלבון ופחמימה – במיוחד אם מתאמנים חשוב להקפיד על אכילת מספקת של חלבון מכיוון שזה חיוני לתהליך השמירה והבניה של השרירים בגוף.
  5. תכנון מוקדם – כשאנחנו מניחים את הראש על הכרית בלילה, כבר יש לנו בדרך כלל מושג לא רע איך יראה היום הבא שלנו – עבודה, ילדים, סידורים, לימודים. אנחנו בדרך כלל די מתוכננים לגבי מה עלינו לעשות ומתי (אמנם, ברור שלעיתים יש הפתעות נעימות יותר או נעימות פחות אך עדיין יש סדר מסויים). הרי זה מובן מאליו לדעת מה יקרה ומתי אבל בכל הנוגע לאוכל ושתייה – אנחנו לא מתכננים כלום! מצד אחד, ברור לכולנו שאחד הדברים הכי חשובים שיש אבל מצד שני, כולנו נכשלים רוב הזמן בתכנון נכון של הארוחות שלנו. כמו שלא נשכח לכוון את השעון המעורר כדי לקום בזמן, כך כדאי לוודא שיש לנו תכנית ברורה איך, מה ומתי נאכל במשך היום. אפשר אפילו להכניס תזכורות לסמארטפון באשר לשעות הארוחות.
  6. חלבון מהחי – רצוי מאד (אלא אם את צמחונית מסיבות אידיאולוגיות) לאכל חלבון חי ורזה שמגיע מהחי ולא מהצומח (חזה עוף, קוטג' 3%, יוגורט עד 3%, בשר בקר רזה, דגים). הסיבה לכך טמונה בעובדה שחלבון מהצומח הוא אמנם נחשב לחלבון אך מאידך חסרות בו חומצות אמינו שונות על מנת שיוכל להיות מוגדר כ"חלבון מלא".
  7. הפחמימות – מוגדרות כמו כל דבר שמגיע מהצומח ומתחלקות לפחמימות מלאות או פחמימות ריקות. על כל הפחמימות במשך היום להיות מלאות (כלומר, גם שוקולד קטן או עוגיה אחת עשויים לעשות את כל ההבדל כשהם על בסיס יומיומי(. קצרה היריעה בחיבור זה להסביר מה מבדיל בין פחמימה ריקה למלאה אך כדי להבהיר – כדאי להחליף לחלוטין את המוצרים שמיוצרים מקמח לבן לאותם המוצרים אך מקמח מלא 100% (והכוונה היא ליותר מרק הלחם – גם פסטה צריכה להיות מחיטה מלאה), להחליף את תפוחי האדמה בבטטות, לצרוך יותר ירקות מפירות ולהקפיד על צריכה של סיבים תזונתיים במידה מספקת.
  8. סיבים תזונתיים – צורה של פחמימות ולכן למעשה היו צריכים להשתייך לסעיף הקודם, אך על מנת להדגיש את חשיבותם בתזונה הבריאה שלנו, נקדיש להם סעיף בפני עצמם. מאד מאד מאד חשוב לשלב בזמן הארוחות סיבים תזונתיים. בצורת ירקות טריים עם הקליפה שלהם (לכשניתן כמובן) בעיקר. אגב, זה גם החטיף שבין הארוחות למקרה שאת רעבה או סתם כשבא לנשנש משהו.
  9. אכילה רגשית- תביני, במקור אוכל נועד להשרדות ולא להנאה. תמצאי דברים אחרים שאת נהנית מהם (כמו שיעורי הספורט למשל או נגינה) כדי להתנחם/להנות. לא חייבים לשלב אוכל ושתיה בבילוי על מנת להנות. וכן, זה לא נורא להזמין גם במסעדה איזה סלט (בלי הרוטב בבקשה) – גם אם משלמים 50 שקל על כמה עלים ולוותר על הקיש או הפסטה. כי אז יצא שגם תשלמי בכסף וגם בקלוריות ריקות, עם פחמימות הכי לא בריאות וכמויות שומן מטורפות.
  10. להיות מציאותי – לכל אחד מאיתנו קצב שונה בירידה במשקל, המטבוליזם שונה, הגנטיקה שונה, הגיל שונה וכל אלה משפיעים על התוצאות לאורך זמן. חשוב להבין שאמנם לא חסר דוגמאות של בנות 50, 60 ואפילו 70 שנראות ככה שבנות 20 היו חולמות אבל לרוב, אי אפשר באמת להחזיר את הגלגל אחורה ב 100%. אז שוב, אני לא רואה אפילו תמונת גוף פה ואני לא יודעת מה היה לפני כן וחשוב לי להדגיש שאני לא מנסה לייאש אותך חלילה, להיפך – אני רוצה שתביני שכל שיפור מינימלי הוא הישג.
  11. אוכל מעובד – תשתדלי עד כמה שניתן לאכל אוכל ביתי שאת הכנת ולא לקנות אוכל מוכן או קפוא בחוץ. גם אם את גם מוסיפה קצת שמן לאוכל שלך זה עדיין יהיה פחות ממה שהם.
  12. טרנד האוכל הבריא – דגני בוקר, מוצרים של טבעול, חטיפי אנרגיה, פירות יבשים, גרנולה, מוצרי דיאט ובעצם רוב מה שמפרסמים לנו כבריא או מרזה הוא למעשה לא מועיל ואף מזיק לדיאטה. בקצרה – בריא לא שווה דיאטטי. חשוב להבין את זה ולהוציא את הדברים הללו מהתפריט או מאד מאד להגביל אותם… יש לי חברה שכל יום קוראת על משהו אחר שהוא ממש בריא וממש חייב לאכל אותו, אז היא מתחילה לאכל גם את זה, בנוסף לשאר הדברים הבריאים. ויוצא שהיא כל היום רק אוכלת ,אמנם דברים בריאים אבל
  13. אלכוהול – הדבר הכי הכי הכי שהורס דיאטות! הפחמימה הכי הכי ריקה. אז כן, יין אדום הוא טוב ללב בצריכה מתונה, אבל שוב – לא כל מה שבריא הוא מועיל באמת.
  14. איזון – למרות כל מה שרשמתי פה, חשוב מדי פעם גם לנוח קצת ולהנות מארוחת שחיתות או כוס יין כדי לתת קצת אוכל לנשמה… שום דבר קיצוני לא מוביל למקום טוב לטווח הארוך. אבל זה באמת מדי פעם ולא כל יומיים או אפילו כל שבוע.

לייעוץ חינם התקשרו עכשיו לטלפון
02-533-5220
טופס יצירת קשר 
בחזרה לעמוד הבית